Το "Πείραμα Στοχασμού" στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής".

 


Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στις 20.00μ.μ., στην Ηλιούπολη

Το "Πείραμα Στοχασμού" στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»
Ο Σύλλογος Μεσοτοπιτών Λέσβου "Η Αναγέννηση" και η θεατρική του ομάδα, σας προσκαλούν το Σάββατο 8 Οκτωβρίου και ώρα 20.00, στη θεατρική παράσταση με τίτλο "Πείραμα Στοχασμού" στο Θέατρο Άλσους «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη (Γαρδίκη & Σμόλικα).
Το έργο βασίζεται στο βιβλίο του Μπέρτολντ Μπρεχτ "Ιστορίες του κ. Κόινερ" και είναι σε διασκευή, συγγραφή και σκηνοθεσία Μαρίνας Δημητρίου, ενώ παίζει η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του Συλλόγου.
Χορηγός επικοινωνίας Lime Radio - Διαδικτυακό Ραδιόφωνο Δήμου Ηλιούπολης.
Σας περιμένουμε με χαρά.
Εισιτήριο 8€
Παιδιά έως 12 ετών δωρεάν.



Η εκδήλωση
Η παράσταση παίχτηκε με επιτυχία για δύο συνεχόμενες βραδιές στο Μεσότοπο στα πλαίσια των καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων και τώρα παρουσιάζεται και στο αθηναϊκό κοινό.
Τι μπορεί να συμβεί όταν δεκατρείς άνθρωποι εγκλωβίζονται σε έναν κλειστοφοβικό χώρο χωρίς δυνατότητα διαφυγής;

Θα καταφέρουν να επικοινωνήσουν ή οι κοινωνικές τους διαφορές θα σταθούν εμπόδιο;
Θα τα καταφέρουν, παρά τις κοινωνικές τους διαφορές, να επικοινωνήσουν ή οι κοινωνικές τους διαφορές θα σταθούν εμπόδιο; Σε όλο το έργο εκφράζονται τα ιδανικά και οι προβληματισμοί του Μπρεχτ μέσα από την παράλληλη δράση των ηρώων και τη εξέλιξη της πλοκής. Ιδανικά και συμβολισμοί που παραμένουν επίκαιρα πολλές δεκαετίες, αφότου εκφράστηκαν.
Μια παράσταση που η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής (ΟΛΣΑ), συστήνει ανεπιφύλακτα, καθώς το πνεύμα της και οι ερμηνείες των ερασιτεχνών ηθοποιών - μελών του συλλόγου Μεσοτοπιτών, είναι βάλσαμο έναντι του πνεύματος της εποχής και των συνθηκών περιορισμών αλλά και στοχασμός στις επιλογές και συμπεριφορές των ανθρώπων...
Το «πείραμα στοχασμού» μας
Κάθε φορά που με ρωτάνε οι φίλοι μου, τι θέμα έχει η παράσταση που ετοιμάζουμε, δυσκολεύομαι να δώσω απάντηση. Κι αυτό, γιατί δεν πρόκειται για θέμα, αλλά για θέματα. Δεν υπάρχει ένας πρωταγωνιστής αλλά δεκατέσσερις. Δεν υπάρχει μια ιστορία, αλλά πολλές.
Ένα συνονθύλευμα ιστοριών, εμπνευσμένων από τις «Ιστορίες του κυρίου Κόινερ» του Μπρεχτ που χάνονται στο μακρινό 1927, αλλά παραμένουν επίκαιρες και στο 1957, και στο 1987, και στο 2020 και 2022, έχοντας μια κοινή συνισταμένη στο χρόνο.
Κοντολογίς, είτε γνωρίζεις τον Μπρεχτ είτε όχι, είτε σου αρέσει το θέατρο είτε όχι, ανεξάρτητα από το αν είσαι πλούσιος, μικρομεσαίος, φτωχός, χριστιανός, μουσουλμάνος, άθεος, το μόνο σίγουρο είναι ένα ̇ η παράστασή μας σε βάζει σε διαδικασία να σκεφτείς πιο καλά κάποια πράγματα που ίσως ούτε καν σου περνούσαν από το μυαλό. Μπορείς να ταυτιστείς, να επιδοκιμάσεις, να διαφωνήσεις. Όπως και να ΄χει, θα στοχαστείς. Θα στοχαστείς βαθιά. Για θέματα απλά, καθημερινά, που μπορεί ποτέ να μην ανέλυσες τόσο. Που μπορεί ποτέ να μη σκέφτηκες τι αντικατοπτρίζουν. Για θέματα κοινωνικά, πολιτικά, θρησκευτικά, για θέματα ανθρώπινα.
Ένα τέτοιο αμάλγαμα προβληματισμών μεταφέρουμε από την πένα του Μπρεχτ στο σανίδι του Δημοτικού Θεάτρου Ηλιούπολης, με γέφυρά μας τη συγγραφική και σκηνοθετική επιμέλεια της Μαρίνας Δημητρίου. ~Εύα Καφετζή~
***
Να οι αστόχαστοι που ποτέ δεν αμφιβάλλουν.
Η χώνεψη τους είναι άψογη , και η κρίση τους αλάθευτη.
Δεν πιστεύουν στα γεγονότα , πιστεύουν μόνο στον εαυτό τους
Αν χρειαστεί πρέπει αυτούς τα γεγονότα να πιστέψουν.
Είναι απέραντα υπομονετικοί -με τον εαυτό τους .
Τα επιχειρήματα τα ακούν με αυτί σπιούνου.
Στους αστόχαστους που ποτέ δεν αμφιβάλλουν
συνταιριάζουν οι στοχαστικοί που ποτέ δεν δρούνε.
Τούτοι αμφιβάλλουν όχι για να πάρουν μιαν απόφαση , αλλά
για να μην πάρουν απόφαση καμιά. Τα κεφάλια τους
τα χρησιμοποιούνε μόνο για να τα κουνάνε .
Με σκοτισμένο πρόσωπο ειδοποιούν τους επιβάτες των καραβιών που βουλιάζουν,
πως το νερό είν’ επικίνδυνο.
Κάτω απ’ του δήμιου το μπαλτά
αναρωτιούνται αν δεν είναι άνθρωπος κι αυτός.
Μουρμουρίζουν σκεφτικά
πως «το θέμα δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα» , και
πηγαίνουνε να πέσουν.
Μοναδική τους δράση , ο δισταγμός.
Αγαπητή τους φράση : «Δεν είναι ακόμα ώριμο για συζήτηση».
Γι’ αυτό , αν παινεύεις την αμφιβολία
μην παινέψεις
την αμφιβολία που καταντάει απελπισία!
Τι ωφελεί η αμφιβολία εκείνον
που δε μπορεί ν’ αποφασίσει ;
Μπορεί να πράξει λάθος
όποιος δε γυρεύει πολλούς λόγους για να δράσει.
Μα όποιος πάρα πολλούς γυρεύει
μένει άπραγος την ώρα του κινδύνου.
Εσύ, που είσαι αρχηγός, μην ξεχνάς
πως έγινες ό,τι είσαι, επειδή είχες αμφιβάλει γι’ άλλους
αρχηγούς!
Άσε λοιπόν αυτούς που οδηγείς
ν’ αμφιβάλλουνε κι εκείνοι !
(Μπέρτολτ Μπρεχτ, από τα Ποιήματα, Eκδόσεις Θεμέλιο, μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης)